Semestinya, semua guru harus memiliki Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (2013-2025) sebagai panduan untuk mengetahui serba sedikit arah tuju pendidikan negara kita. Bagi yang sudah ada, syabas diucapkan. Sangat penting bagi seorang guru memahami intipati Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia ini dalam memajukan sistem pendidikan kita.
Isu-isu kontemporari akan bermula dengan penerokaan dan penjelajahan asal usul, tujuan dan struktur pendidikan matematik di Malaysia. Pengkajian secara kritikal faktor-faktor yang membawa kepada perubahan dalam pendidikan matematik akan dibuat melalui perbandingan isu-isu di dalam dan luar negara. Dalam perbincangan intelektual, isu-isu mengenai perubahan paradigma dalam sejarah matematik, konsep bilik darjah dan proses pengajaran dan pembelajaran akan dibincangkan
Course Coordinator
Blog ini dibangunkan bagi memenuhi sebahagian daripada keperluan kursus SME 6044 : Isu-isu Kontemporari Dalam Pendidikan Matematik di bawah bimbingan Prof. Dr. Marzita Puteh, Fakulti Sains dan Matematik,UPSI. Ribuan terima kasih dan setinggi-tinggi perhargaan diucapkan kepada Prof Dr. Marzita atas segala ilmu,bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan selama ini.
No comments:
Post a Comment